Retarder Nedir? Nasıl Çalışır? - Ali Yatarkalkmaz

Retarder Nedir? Nasıl Çalışır?

Bu yazımda size kısaca bu konuda bilgi vereceğim ve bu sistemin nasıl çalıştığını anlatmaya çalışacağım. Retarder Nedir? Nasıl Çalışır?

Retarder Nedir?

Retarder kısaca tanımlamak gerekirse bir fren sistemidir. Ağır vasıtaların hızlarını kesmeye yarar. En büyük faydası ise bu işlemi yaparken fren balatalarını ve disklerini yıpratmadan yapmasıdır. Bunun yanında fren disklerinin ısınmasını da engellediğinden acil bir durum anında size güvenlik anlamında da yardımcı olacaktır. Bunun yanında retarderin amacının aracı durdurmak değil yavaşlatmak olduğu da unutulmamalıdır.

Nasıl Çalışır?

Sistemden siteme farklılık gösteriyor olsa da temel olarak en basit haliyle anlatmak gerekirse retarder adı verilen sistem şafta bağlanır. Retarder devreye alındığında ise bu siteme yap dolmaya başlar ve bu yağ şaftın dönüşünü yavaşlatır. Bu da size fren yaptırmış olur.  Burada basılan yağ aracın soğutma ünitesine gönderilerek soğutulur ve redarter açıldığında tekrar şaftı yavaşlatarak aracı frenler.

Avantajları:

En büyük avantajı yukarıda da belirtiğim gibi fren disk ve balatalarını kullanmadığı için bu parçaların çok daha geç aşınmasını ve ısınmamasını sağlamasıdır. Bu da size hem ekonomik olarak hem de güvenlik olarak büyük katkı sağlar.
Share

Benzer Yazılarım...

İlk yorumu yapın

  1. ReHiTu dedi ki:

    Sonradan devreye alınan bir şey sanırım anladığım kadarıyla. Bir kaza anında falan mı kullanılıyor bu sistem? Normal frenden farkı ne amaç olarak?

  2. Ali Yatarkalkmaz dedi ki:

    Evet abiciğim bir kol yardımı ile istediğin zaman devreye alabiliyorsun. Fren'den farkı amacı tamamen durdurmaktan çok yavaşlatmak. Kaza anında kullanılmaz, hatta kulanılması önerilmez acil durumlarda frene basmak gerek.
    Normal frenden farkı balata ve diskleri kullanmadan frenleme sağlayabilmesi. Yani aracın aşınmasını önlemesi. Tabii bunun yanında fren disk ve balatalarının ısınmasını da önlemesi 🙂

  3. Erhan Çakırlar dedi ki:

    Ağır araçların uzun ömürlü olmasını sağlamak için kullanılması gereken bir sistem anladığım kadarıyla güzel.

  4. Ali Yatarkalkmaz dedi ki:

    Evet böyle de diyebiliriz.

  5. Arif ÖZTÜRK dedi ki:

    Ağır araçlar için iyi bir sisteme benziyor.

  6. Ali Yatarkalkmaz dedi ki:

    🙂 Evet ağır vasıtların vazgeçilmez bi parçası olmak üzere.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir