Bounce Rate Değeri Nedir?

Share

Bounce Rate’nin ilk olarak Türkçe karşılığına bakacak olursak Hemen Çıkma Oranı demek. Aslında böyle söyleyince bir çok kişi bu kavramı bildiğini anlıyor fakat İngilizce olarak kullanılınca farklı bir değermiş gibi görünüyor. Şimdi gelin bu hemen çıkma oranı nedir hep birlikte bakalım;

Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) Nedir?

Hemen çıkma oranı en basit şekli ile anlatmak gerekirse sitenize gelen bir kullanıcının girdiği sayfa dışında başka bir sayfa görüntüleyip görüntülemediğini ifade eder. Yani örnek olarak siz bu yazımı okumak için gelir ve başka bir yazımı okumadan çıkarsanız hemen çıkmış sayılırsınız, ama bundan sonra bir yazım daha ilginizi çeker ya da farklı bir sayfama giderseniz bu hemen çıkma sayılmaz.  Yani sanıldığı gibi bir kullanıcının sitede geçirdiği süre ile alakası yoktur.

Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) Kaç Olmalı?

Tabii ki sitemize gelen kullanıcıların birden fazla sayfa görüntülemesi her zaman isteyeceğimiz bir durumdur. Bu nedenle hemen çıkma oranının da düşük olması istenen durumdur. Ortalama tüm siteleri baz alırsak %40 ve altında olması iyi sayabileceğimiz bir değerdir. Fakat tek sayfadan oluşan bir siteniz varsa tabii ki bu değerin düşük olmasını bekleyemezsiniz, ya da tam tersi bir alışveriş siteniz varsa da %40 sizin için çok yüksek bir değer olacaktır. E-ticaret sitelerinde bu değerin %30 hatta daha alt seviyelerde olması gerekmektedir.

Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) Bize Ne Anlatıyor?

Bu değerden nasıl bir sonuç çıkarmamız gerektiğine gelecek olursak;
Eğer hemen çıkma oranınız düşükse bu zaten istediğimiz durumdur ve sitenize gelen kullanıcılar birden fazla sayfayı ziyaret ediyordur. Bu nedenle bu durumda aslında yaptığınız ne ise aynısını yapmaya devam etmenizi önerebiliriz.
Eğer hemen çıkma oranınız çok yüksekse bu durumda;
  1. Kullanıcıların sitenizde beğenmediği bir durum olabilir. Bu çok sayıda reklam, açılır pencere sayısının fazlalığı, site tasarımının kötü olması gibi bir sebep olabilir. Bunun sebebini bulup düzeltmeye çalışmalısınız.
  2. Kullanıcı bir yazı okumak için sayfanıza gelince gidecek başka bir sayfa bulamıyor olabilir. Yani sitenin düzgün bir menüsü olmayabilir, benzer yazılar, en çok okunan yazılar gibi kısımlar olmayabilir. Bu durumda da kullanıcı yazıyı okuduktan sonra başka bir öneri bulamadığı için mecburen siteden ayrılacaktır.
  3. Eğer sosyal medya platformlarından siteme girip yorum yapana bende yorum yaparım gibi bir yöntemle sitenize kullanıcı getirdiyseniz muhtemelen bu kullanıcı yazınızı bile okumadan yorum yapıp çıkacaktır. Bu da hemen çıkma oranını yükseltecektir. Bu nedenle trafiğin nereden ve ne şekilde geldiği de önemlidir.
  4. Site hızınız yine burada önemli noktalardan birisi. Siteniz çok yavaş açılıyorsa, resimler çok geç yükleniyorsa bu da okuyucunuzun siteden hızlı bir şekilde çıkmasına sebep olabilir.

Hemen Çıkma Oranı Nasıl Düşürülür?

  1. Düzgün bir tema ile kullanıcının ilgisini farklı sayfalara çekin. Örneğin son yazılarım, en çok okunan yazılarım, benzer yazılarım gibi eklentiler ile kullanıcıya öneriler sunun. Bunun yanında düzgün bir menünüz olsun hakkımda, iletişim gibi sayfalarınız olsun bunlarda kullanıcının bu sayfalara yönlendirilmesine olanak sağlar ve hemen çıkma oranınızı düşürür.
  2. Yazı içinde farklı yazılarınıza link verin. Böylelikle kullanıcı yazıyı okurken o yazınıza da gidecek ve yine hemen çıkma oranını düşürecektir. Tabii bunu yaparken alakasız yazılara link vermemeye özen gösterin.
  3. Kategori ve etiket kullanımına dikkat edin. Böylelikle benzer yazılarınızı okuyucunun bulması kolaylaşır.
  4. E-ticaret sitesi yönetiyorsanız pop-up pencerelerden uzak durun. Benzer ürünleri düzgün bir şekilde listeleyin, gerekiyorsa kendi içinizde rekabet yaratarak farklı sayfalarında görüntülenmesini sağlayın.
  5. Sitenizden farklı bir siteye link verecekseniz mutlaka bunu yeni sekmede açılacak şekilde yapın. Aksi halde bu linke tıklayarak sitenizden çıkan kullanıcı kolay kolay geri sizin sitenize dönmeyecektir.

Benzer Yazılarım...

5 Yorum

  1. Gökhan TEKİN dedi ki:

    Hemen çıkma oranının düşürülmesi için gerçekten çok faydalı bir içerik olmuş. Eğer blog yazarları buradakileri dikkate alırsa gerçekten çok faydasını görecektir. Eline sağlık kardeşim inan ki çok faydalı bir yazı olmuş.

  2. Ali Yatarkalkmaz dedi ki:

    Yorumun icin teşekkür ederim abi. Beğenmene çok sevindim.

  3. Duo Diyet dedi ki:

    Merak ediyorum bounce rate değerini, çok güzel açıklamışsınız, içinde bilmediklerim vardı. Teşekkürler. Örneğin 1000 kelimelik bir yazıda kaç iç link verilmeli?

  4. Ali Yatarkalkmaz dedi ki:

    Öncelikle yorumunuz için teşekkür ederim 🙂
    Bu konuda çok fikir ayrılıkları var. Bazıları iç linkde sınır olmaz istediğiniz kadar kullanın dese de bazıları 3'ü geçmesin demekte. Açıkçası ben 3'ü geçmesin diyenlerdenim çünkü sonuçta sitelerimizi sadece arama motorları için yapmıyoruz okuyucularımızda bir yazıda 6-7 tane link olursa hepsine gitmeyecektir. Resmen yazıyı diğer yazılar üstünden götürmek olacaktır ki bu da okuyucuya fazla gelecektir.

  1. 3 Mayıs 2020

    […] Bounce Rate (Bounce rate nedir?) […]

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir