Bir çoğumuz sitemize kim girmiş kim çıkmış görmek için Google Analytics veya Yandex Metrica gibi servisleri kullanıyoruz. Fakat Facebook gruplarında, ve konuştuğum bloggerlerde gördüm ki bu verilerden nasıl sonuç çıkarmamız gerektiğini tam olarak bilmiyoruz. Ben de dilim döndüğünce neyin ne anlama geldiğini anlatmaya çalışacağım.
1) Hemen Çıkma Oranı:
2) Yaş Ortalaması:
Yaş ortalaması size hangi tür içerikler üretmeniz gerektiği hakkında ip ucu verecektir. Yaş ortalaması ve en çok okunan yazılarınızı göz önünde bulundurarak buna göre içerikler üretebilir ve sizi en çok takip eden kitleye daha fazla içerik hazırlayabilirsiniz. Böylece bu kitleyi sitenizde kalıcı bir hale getirebilirsiniz.
3) Sitede Geçirilen Zaman:
4) Yeni Ziyaretçiler:
Sitenize her zaman yeni ziyaretçi gelmesi tabii ki iyidir. Fakat eğer bu oran çok yüksekse ve eski kullanıcılarınız gelmiyorsa bu da bir sorundur. Yeni kullanıcı çekmek kadar gelen kullanıcıyı sitenizin müdavimi yapmak da çok önemli. O yüzden bu oranın dengeli olmasına %60-70 civarlarında tutulmasına dikkat edin.
5) Cihaz Türü:
Örneğin benim siteme giren kullanıcıların büyük çoğunluğu hala PC kullanıcıları oysa mobil kullanıcı sayısı dünya da çok daha fazla ben bu nedenle bu mobil kullanıcıları siteme çekmeye de çalışabilirim, mobili boş verip zaten elimde olan Pc kullanıcılarını artırmak ve onları sitemde devamlı hale getirmek için de çalışabilirim. Ya da daha iyisi ikisini aynan da yaparım 🙂
6) Son Aranan Sözcükler:
Bu veri için Google Search Console’yi de kullanmanızı öneririm. Bu sayede en çok hangi yazılarınız okunuyorsa aynı türde yazılar üretebilirsiniz. Yine aynı şekilde kullanıcılar bu yazılara hangi aramalarla ulaşıyorlarsa yazı başlıklarınızı bu doğrultuda seçebilirsiniz.
Ben bir ara uğraşıp bakıyordum, sonra sürekli anlamaya çalışmak da sıkıcı olmaya başladı:) Artık kırk yılda bir anca aklıma geliyor bakmak:)
Bizler gibi blog yazarları için zaten çok da önemli değiller aslında bir kişi girse bile yazmaya devam ederiz 🙂
Analytics site geliştirmedeki en önemli araçlardan birisi. hedef kitlenizin demografik bilgileri, sitenizin kullanıcı deyimi hakkında çok ciddi bilgiler elde edebilirsiniz
Yorumunuz için teşekkür ederim.
teşekkür ederim gayet açıklayıcı bir yazı olmuş kendim google analytics kulandım geçen gün ama çok bişey anlam ifade etmeyince geri bakmamıştım. teşekkürler
Yorumunuz için ben teşekkür ederim.